دادستان کل کشور: مرخصی برای مدیران دارای مسئولیت در نوروز ممنوع است مدارس ۵ شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه غیرحضوری شد مدارس تهران یکشنبه غیرحضوری است؟ فردا مدارس ایلام غیرحضوری است / کار اداره‌ها با تأخیر آغاز می‌شود خارج کردن رحم ۳ کیلویی از شکم زن اسفراینی پذیرش ۱۸ هزار رد شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ حدود ۵۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون کیفیت بخشی مجدداً قبول شدند کولاک شدید در گردنه اسدآباد و گرین نهاوند صدور هشدار قرمز در گیلان/ پیش‌بینی بارش برف تا ۲ متر تداوم بارش برف در مازندران‌/ مردم به شمال سفر نکنند تهران فردا تعطیل است؟ رئیس پلیس راهور: در این هفته حتی سفر ضروری هم انجام ندهید انسداد کامل جاده‌های شمالی کشور به دلیل شرایط نامساعد جوی آموزش مدارس و دانشگاه‌های گیلان تا دوشنبه مجازی شد برخی از مدارس البرز تعطیل شد تعطیلی‌ها به استانداران واگذار شد / آماده باش به تمام دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مزایای طرح حمایت از مشاغل اینترنتی

صاحب یک کسب‌و‌کار در فضای مجازی با اشاره به بسته حمایتی دولت از کسب‌و کارهای اینترنتی، می‌گوید: فراهم کردن امکان رقابت کسب‌و‌کارهای خرد و کوچک با کسب و کارهای بزرگ اینترنتی یکی از نکات برجسته این طرح است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 23
کد خبر: ۱۶۰۴۶۴

به گزارش راهبرد معاصر،‌ اخیرا آیین نامه حمایت دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت به تصویب رسیده است. 

 

در حال حاضر، فاز نخست اجرای این آیین نامه با فراخوان شناسایی سکوهایی که امکان میزبانی کسب و کارهای اینترنتی را دارند، آغاز شده است.

 

بهزاد راستی، صاحب یک کسب و کار در فضای مجازی که برای حضور در پلتفرم های داخلی آماده شده است، درباره بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، معتقد است: فراهم کردن امکان رقابت کسب و کارهای خرد و کوچک با کسب و کارهای بزرگ اینترنتی یکی از نکات برجسته این طرح است.

 

وی توضیح داد: در شرایط قبلی، همان طور که متخصصان و کارشناسان امر اشاره می کردند، بیشترین فروش رسمی اینترنتی از طریق چند فروشگاه بزرگ مطرح انجام می شود که در این بین یک فروشگاه با فاصله از رقبا بیشترین سهم را در بازار دارد. به تعبیر دیگر، بیشترین بازار فروش اینترنتی در ایران در اختیار یک شرکت است.

 

این فعال خرد اقتصاد دیجیتال ادامه داد: در عین حال در همین شرایط، به گفته کارشناسان، بزرگترین رقیب این بازار رسمی در ایران، شبکه اجتماعی خارجی اینستاگرام بود. یعنی پس از یک فروشگاه اینترنتی ایرانی، بیشترین سهم بازار فروش اینترنتی را مجموع کسب وکارهای خرد در اینستاگرام تشکیل می دادند.

 

وی گفت: این آیین نامه سعی دارد که به نوعی با یکپارچه کردن بستر فعالیت کسب و کارهای کوچک و فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و توسعه آنها، کسب و کارهای خرد را در برابر رقبای بزرگ بازار تقویت کند.

 

راستی گفت: امید می رود با این ایده، انحصار خرید و فروش اینترنتی در بازار هم شکسته شود./ فارس

ارسال نظر